Aplikace umožňuje zdravotnímu personálu trénovat nastavení zdravotnických přístrojů, připojení přístrojů na pacienta a řešení vybraných krizových situací v prostředí reálného dvojčete JIPky ve virtuální realitě.
Klíčovou funkcionalitou je výběr přístrojů z nabídky, které má daná nemocnice k dispozici.
Aplikace má 3 základní režimy - nastavení s průvodcem, nastavení bez průvodce a řešení scénáře.
Efektivita učení účastníka je vyhodnocována díky umělé inteligenci
Aplikace funguje zcela autonomně bez nutnosti zapojení další osoby
Celé řešení je vytvořeno tak, aby se účastník mohl vzdělávat a trénovat své dovednosti mimo čisté prostředí a tím minimalizovat riziko nákazy či poškození zdraví pacienta.
Pro detailní vyhodnocení a rozbor fungování účastníka je připravena možnost videozáznamu práce účastníka ve virtuálním prostředí.
Je možná také "účast" další osoby z pohledu pozorovatele přímo ve VR.
Virtuální realita jako nástroj bezpečného, efektivního, rychlého a systematického tréninku zdravotního personálu pro špičkové zdravotnictví
O projektu
Smysl aplikace je přinést do zdravotnictví nejmodernější technologii ve formě nácvikového prostředí ve virtuální realitě.
Aplikace je určená primárně pro nemocnice, zdravotní fakulty univerzit a vyšší a střední odborné zdravotní školy včetně center simulační medicíny.
Unikátním řešením pro univerzální využití aplikace je široká nabídka výběru přístrojového vybavení, které pochází přímo ze spolupráce z výrobci těchto přístrojů. Díky tomu je aplikace použitelná pro jakoukoliv nemocnici, školu či univerzitu.
Na základě konzultací s odborníky z praxe obsahuje aplikace 3 základní programy:
1. Instruktážní program - ten ve formě audio-vizuálního průvodce navádí účastníka jednotlivými kroky nastavení přístrojového vybavení. Aplikace je připravena na různé jazykové audio mutace podle rodného jazyka účastníka. Tím se zvýší efektivita předané informace a zkrátí celkový výcvikový čas.
2. Nácvikový program - účastník sám nastavuje přístroje do té dob, než udělá chybu. V případě chyby nepustí účastníka k dalšímu kroku. Nechá účastníka chybu opravit, ale pokud k opravě nedojde ve stanoveném čase, tak mu nabídne další krok formou vizuálního průvodce.
3. Tréninkový program - zde pracuje s přístrojovým vybavením účastník sám na základě předem připravených scénářů - pacient (personalizovaný avatar) s konkrétními diagnózami - přichází komplikace - účastník komplikaci musí vyřešit.
Díky pořízenému videozáznamu či možnosti být pozorovatelem ve VR je možné, aby účastník dostal zpětnou vazbu od kolegy, nadřízeného či lékaře. Tato zpětná vazba je podpořena analytickým sledováním jednotlivých kroků včetně časového údaje o rozhodování.
Nejvyšší verze aplikace umožní na základě umělé inteligence vyhodnotit rozhodování účastníka, který hned získá měřitelnou zpětnou vazbu s doporučeními, jak být v dané situaci lepší.