Simracing, (z angličtiny simulated racing) neboli simulace závodů, je forma závodního sportu, která probíhá ve virtuálním prostředí pomocí simulátorů a her. Hráči ovládají virtuální závodní automobily prostřednictvím speciálního hardwaru, který může zahrnovat volanty, pedály, řadicí páky a další doplňky, které co nejvěrněji napodobují reálné řízení.
Simracing je populární mezi nadšenci pro motorsport a zároveň slouží jako forma tréninku pro reálné piloty. Projekt vychází z našich vlastních zkušeností, z pozice nadšenců do tohoto sportu. Všimli jsme si, že cena entry-level hardwaru, který tvoří zhruba 43% z celkového spektra periferií je stále pro začínající hráče příliš vysoká.
Rozhodli jsme se proto vyvinout vlastní produkty, které svojí cenou i kvalitou cílí především na začínající hráče a zpřístupní tak sport téměř komukoliv.
Tímto projektem si dáváme za cíl přitáhnout k sim-racingu nové lidi, kteří si nemohou dovolit konkurenční produkty.
SIMRACING MADE ACCESSIBLE
O projektu
Za projektem racing point stojíme my - dva kamarádi Kuba a Adam; nadšenci do motorsportu. Jako malí kluci jsme ale neměli přístup k reálným závodním vozům a tak naše cesta vedla právě k simracingu. Po čase jsme si ale začali všímat, že i entry-level elektronika je pro většinu začátečníků příliš drahá nebo kvalitou nedostačující (málo věrná reálnému vozu). Kuba proto využil své technické zručnosti a přisel s nápadem vyrobit si vlastní řadící páku. S tou se podělil s Adamem, který už měl s podníkáním zkušenosti od 16 let a tak ho napadlo páku uvést na trh. Tak vznikl projekt racing point.
Naším hlavním produktem je zmiňovaná sekvenční řadící páka. Spolu s ní nabízíme také příslušentví pro již existující elektroniku konkurence. Jelikož cílíme především na začínající hráče, naší snahou bylo udělat produkt co nejdostupnější. Zároveň jsme ale nechtěli dělat žádné kompromisy na kvalitě. Zvolili jsme tak 3D tisk kombinovaný s kovovými vnitřími díly. Tento postup nám umožnil vytvořit produkt s reálnou prodejní cenou 90 - 100€. S tímto poměrem cena/výkon jsme tak (nejen podle nás) schopni konkurovat i těm nějvětším hráčům na trhu.
S tímto produktem máme ambici vstoupit na evropský trh. K zákazníkům ho dostaneme skrze náš připravovaný e-shop a také řadou obchodů napříč Evropou. Celý sortiment značky racing point bychom rádi do budoucna rozširovali o další periferie. Se zvolenou strategií máme šanci stát se leaderem na trhu s entry-level simracingovou elektronikou.