Malé firmy (obchody, služby, řemeslníci i restaurace) to mají v dnešní době velmi těžké. Velké nadnárodní řetězce je válcují lepší reklamou, většími rozpočty na propagaci, větší viditelností. A i když mají malé firmy často lepší nabídky, nejsou vidět a tak zákazníci chodí nakupovat do řetězců. A malé firmy tak postupně vymírají. A když to jako my sledujete několik let a jste v každodenním kontaktu s těmi podnikateli, tak jednou přijde chvíle, kdy si řeknete, že by se to mělo změnit.
Chodíme rádi do malých místních firem. A co vy?
O projektu
A my jsme přišli na způsob, jak to změnit. Vymysleli jsme, jak dostat k zákazníkům aktuální nabídky místních firem tak, aby je zákazníci měli chuť číst, aby je měli na jednom místě a nebyli zahlceni stovkami nechtěných nabídek. Zároveň jsme vymysleli, jak zvýšit chuť zákazníků jít nakupovat do místních firem, a to jak pobídkou finanční (lepší cena, získávání dlouhodobé výhody atd.), tak pobídkou hlubší (patriotismus, podpora místních firem, výhra pro všechny).
Náš projekt funguje zatím primárně v Pardubicích. Již ho používá přes 120 firem a 3000 uživatelů. Základem jsou dvě hlavní části. Část informační, kdy si koncový uživatel po jednoduché registraci vybere firmy nebo celé obory, které chce sledovat (podobně jako když si na Facebooku „lajkne“ firmu) a potom jednou týdně dostává do e-mail souhrn všech aktuálních nabídek a informací od těchto vybraných firem. Je to jako by dostal do e-mailu leták od řetězce – stručně jasně sepsané aktuální nabídky. Důležité však je, že dostává nabídky jen od vybraných firem a nemusí se tak prokousávat stovkami nabídek firem, které ho nezajímají nebo je ani nezná.
Druhá část je část zákaznická, věrnostní. Tu nyní dokončujeme a bude fungovat na bázi zákaznické Karty pravého Pardubáka. Kdy díky této kartě bude mít člověk výhody, lepší ceny, bonusy a dárky od desítek a stovek firem ve městě. Výhody se navíc budou sčítat, takže za pravidelné nákupy u místního řezníka si může vybrat lepší cenu třeba u místní truhláře.