SEO a jak ho zlepšit

01. července 2016Rady a tipy

Skrýváte svůj web kdesi v hlubinách vyhledávačů? Pokud ano, je tu čas na zlepšení. Není tajemstvím, že na druhou stránku vyhledávače se podívá minimum lidí, jelikož na první stránce dostanou dost relevantních odkazů

SEO-a-jak-ho-zlepsit

Jak tedy zlepšit dohledatelnost? Pojďme se podívat na několik rad, které vám z několikáté stránky mohou pomoci na první příčky hitparády.

Pokud jste se SEO nikdy nevěnovali a nevíte kde začít, zde máte možnosti, kterým směrem se můžete vydat.

Responzivní web

Trend posledních několika let je jasný - internet a naše dění se přesouvá do mobilů a tabletů, jejichž počet stále roste a využívá je více lidí. Toho si samozřejmě všimly i vyhledávače a zvýhodňují responzivní stránky - tedy ty, které se správně přizpůsobí velikosti displeje mobilního zařízení a můžete je pohodlně číst i ovládat přes speciálně k tomuto účelu zformátované menu. Zatím k tomuto zvýhodnění ze strany vyhledávačů dochází při vyhledávání z mobilních zařízení, ale brzy přijde čas naprostého upřednostnění takovýchto moderních forem.

Obsah je král

Popište svojí službu a produkt na stránkách tak, aby dával lidem smysl a dozvěděli se tam podstatné věci. Text formátujte tak, aby se snadno četl (krátké odstavce, přehledné nadpisy apod.). Používejte slova, která běžně používáte a snažte se vyhnout slovům cizím, pro čtenáře nesrozumitelným. 

Pište na stránky vlastní obsah, nekopírujte texty od konkurence. Usnadníte si tím na první pohled práci, ale nakonec si jen uškodíte, protože texty vyhledavače vyhodnotí jako plagiát a následně ihned po odhalení duplicity provede sankce (nebude web zobrazovat ve vyhledávání).

Obrázky a fotky

Mějte všechny obrázky a fotky na webu pojmenované tak, aby vystihly podstatu toho, co mají představovat. Nenechávajte na webu názvy obrázků ve tvaru, který nikomu nic neřekne. Například takto moje fotografie se automaticky ukládají pod názvem typu “WP_20151116_15_46_50_Pro.jpg”. Pod tímto pojmenováním je skutečně nikdo nenajde.

Aktualizovat a stále dále aktualizovat

Velmi vám pomůže, pokud web občas trochu pozměníte v textovém obsahu. Doplňte článek, aktualitu a ukažte vyhledávačům, že to na webu žije a není jen statickou vizitkou. Že s ním chcete pracovat a podílet se tak na relevantní informovanosti návštěvníků internetu.

Metadata

Nejlepší léta metadat jsou již za námi, ale titulek a popisek má stále určitou váhu. Proto na něj nezapomeňte.

Linkbuilding čili zpětné odkazy

Musí být kvalitní, ze stránek s podobným obsahem jako je vaše podnikání. Je výhodné celý odkaz vložit do zajímavého článku - tady se dostáváme již do obsahové strategie.

Jak na analýzu klíčových slov

Možnosti jak zvyšovat návštěvnost svého webu jsou popsané výše, ale jak správně určit, které klíčové slovo vybrat? Udělej si analýzu klíčových slov pro váš obor. Co k tomu využít za nástroje? Ideálně plánovač klíčových slov Google AdWords nebo Sklik. Zjistěte jak jsou jednotlivé dotazy vyhledávány a jaká je v tomto vyhledávání konkurence. Vyberte klíčová slova, která pro vaše podnikání dávají smysl a přeneste je do tabulkového editoru - lépe se pak filtruje a můžete rozdělit klíčová slova dle různých parametrů (lokalita, velikost balení, výbava apod.).

Nasaďte měřící nástroje

Pro měření efektivity webu použijte například nástroj Google Analytics - je zdarma a registrace i propojení s webem je jednoduché. Budete mít přehled o všech důležitých statistikách. Pokud už jej máte, jedině dobře a můžete dále pracovat se získanými daty. 

Sledujte z jakých zdrojů k vám lidé přicházejí a jak se na webu pohybují (to můžete zjistit například dle funkce “tok návštěvníků”). Projděte si váš web a zjistěte, v jakých místech jej lidé opouští nejvíce. Zkuste zde zapracovat na zlepšení. Třeba zde návštěvníci nenalezli, co hledali.

SEO neuděláte přes noc

SEO je dlouhodobý proces a výsledky se nedostaví ihned. K okamžitému výsledku spíše využijte PPC, díky kterým můžete zjistit, na co lidé nejvíce reagují a postavit na tom i SEO.

SEO kvalitně a pravidelně

Na SEO potřebujete dost času a hlavně průběžnou, pravidelnou a pečlivou práci. Začněte co nejdříve nebo vyhledejte někoho, kdo vám pomůže, jinak váš skvělý web nikdo nedohledá. A to by byla škoda.

Autor: Lukáš Barták, specialista online marketingu, webmium.cz