Několik slov o Vaší společnosti a čím se zabývá?
Účelem Performia je podporovat společnosti s hodnotnými produkty či službami v oblasti budování týmů. To uskutečňujeme tak, že do rukou manažerů a personalistů vkládáme účinné online nástroje a know-how, které činí hodnocení a výběr zaměstnanců úspěšnějším. A díky tomu naši klienti mohou naplnit své vlastní cíle, růst a prosperovat.
Proč jste se rozhodl/i být partnerem grantového programu Nastartujte se?
Protože fandíme všem, kteří se nebojí nastartovat své vlastní podnikání a jít za svým cílem, a protože jsme si sami na vlastní kůži zkusili, jaké je založit a rozběhnout firmu, rozhodli jsme se v roce 2015 zapojit do projektu Young Business – Svou cestou a s tím spojeného grantového programu Nastartujte se.
Spolupracujete/poskytli jste služby vítězům minulých ročníků grantového programu Nastartujte se – Jak se Vám s nimi spolupracovalo? V čem jste jim pomohli?
Abychom ještě intenzivněji podpořili výherce, rozhodli jsme se už v minulém roce trochu změnit ceny, které do soutěže dáváme. Neomezili jsme je na konkrétní služby, ale v uvedené hodnotě jsme se pro výherce rozhodli udělat prostě vše, co je v našich silách.
A to byl z našeho pohledu velmi úspěšný krok. Nejen že výherci loňského ročníku byli opravdu velmi produktivní lidé s potenciálem jejich produktu, my máme tentokrát ještě lepší pocit z toho, že jsme jim opravdu pomohli. Výherci byli na naší odborné přednášce o výběru těch správných zaměstnanců, vyzkoušeli si náš U-test osobnosti, měli možnost s námi prodiskutovat, to, s čím jsme se potýkali kdysi my a jak to nejlépe zvládnout, ale pomohli jsme jim třeba i v oblasti jejich vlastní propagace a PR.
Díky tomu se ještě více těšíme na další ročník a další projekty.
Již čtvrtým rokem zasedáte v porotě. Co podle Vás rozhoduje o vítězi?
Jsou to stále tři zásadní věci. Jednou je, že by to měla být hodnotná služba či produkt, který něco opravdu přináší společnosti a který má trochu rozměr. Druhou je podle mě to, jestli projekt má potenciál dát příležitost dalším šikovným lidem zapojit se do něčeho, co má smysl, a dát tak prostor dalším být úspěšnými. A poslední věc, kterou budeme letos v porotě ještě více zdůrazňovat, je to, zda autoři projektu dokáží svůj nápad opravdu prodat. Tedy nechybí jim nadšení a schopnost ukázat, proč to dělají a kam míří.
Co byste poradili začínajícím podnikatelům, kteří se přihlásí do letošního ročníku?
Z našeho hlediska bychom určitě začínajícím podnikatelům poradili, aby dobře a pečlivě volili partnery pro své podnikání. Na začátku podnikání člověka často žene touha zrealizovat váš sen či nápad, a tak má tendenci přizvat do projektu kamarády, známé, rodinu, kohokoli, koho zná a byl by mu ochoten pomoci.
Ale i tady je důležité ověřit si, zda váš budoucí business partner je pro svou roli opravdu vhodný, zda je schopen dosahovat hodnotných výsledků a zda má dobrý nejen osobnostní potenciál pro práci, kterou by měl vykonávat. Váš kamarád se může jevit jako úžasný „parťák“ pro podnikání, ale v reálu už to tak skvělé být nemusí. Proto právě v tomto bodě buďte obezřetní a vybírejte s rozvahou. Věřte, že se to v budoucnu vyplatí. Nevíte si rady? Přijďte na naši přednášku, kde vám rádi ten správný koncept předáme.